lifefucksusall

Alla inlägg den 31 januari 2013

Av Emma Pettersson - 31 januari 2013 19:07

A Song To Remember

 

 

 

 

 

 

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det sista jag hörde om Harry var att han och Taylor hade flyttat till något varmt land tillsammans och att dom hade... Förlovat sig. Tårarna rinner ner från mina kinder när jag tänker på det.

 

 

Kanske det är bäst såhär? Eller?...

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

Harrys perspektiv:

 

 

Jag sitter framför tv:n och kollar på nyheterna om oss, One Direction.

 

- So we all have heard about the young band splitting up. But Is It really the end for them? Watch this!

( LOUIS! Have the band really splitted up!? ) ... ( I think you already know the answer! ) ... ( Come on boobear! Tell us! ) ... ( WE'RE DONE! OKAY!? )

 

Det känns som ett slag i bröstet när han säger det. Jag ville aldrig att det skulle bli såhär? Mina tankar avbryts när jag får ett sms av Taylor....


Taylor: Harry.. This is really hard for me but we need to break up. Look it's not you it's me! xoxo TayTay..

16:23


En lättnad blåser över mig. Jag är fri!? Jag reser mig upp hastigt och rusar ut genom dörren och ut till bilen. Nu är det på tiden att jag ställer allt till rätta.

 

 

 

 

 

Zayns perspektiv:

 

 

Louis, Niall, Liam och jag sitter i Louis vardagsrum. Allt känns så tomt utan Harry... Alla förutom Louis, har försökt att ta kontakt med honom med har aldrig fått något svar. Harry gjorde sitt val..

 

- You need to eat, Säger Phoebe ledsamt.

 

- I'm... We're not hungry, Svarar Niall.

 

Han har inte ätit på dagar, jag menar hur kunde vi? Efter allt som har hänt...

 

- Can someone get the door!? Ropar Louis mamma från köket.

 

Louis reser på sig sakta och släpar fötterna till dörren.

 

- H-Harry? Is It really you? Säger Louis från hallen.

 

Vi alla reser på oss och springer dit. Där står han. Vår lilla ängel med bruna lockar och gröna lysande ögon.

 

- We need to talk, Säger Harry.

 

Snart är vi uppe på Louis rum. Louis sitter i stolen vid hand skrivbord och bara stirrar på Harry. Vi andra sitter på sängen och Harry står vid dörren. Han tar upp en foto på alla oss...

 

- Hehe.. I remember this day, Säger han.

 

- You do? Frågar Louis argt.

 

- Of course! How can I forget? It's our first photo togheter as a band! Svarar Harry.

 

- What did you wanna tell us? Frågar Niall desperat.

 

- I wanted to tell you how sorry I am and how much I love you. But that's not enough for what I did... You we.. Are my bestfriends and I chose a girl over you!? And not just any girl, I chose Taylor.. But I'm going to show how much I love you. I wont rest a day or a minute without make sure that you know that!

 

- Wow bro.. That was some deep shit! Come here! Säger jag och öppnar armarna.

 

Harry rusar och kramar mig. Liam kramar om oss och lika gör Niall. Harry vänder upp huvudet mot Louis och reser sig upp.

 

- I have carrots? Säger han och ler.

 

Louis kollar på honom surt.

 

- Oh you really wanna play that game? I know you want me! Säger Harry.

 

Louis skrattar och kramar Harry hårt.

 

- I wont let you go this time. I love you, Säger han.

 

Louis viskar något i Harrys öra och Harry ryser till.

 

- You dirty boy! Säger han.

 

- So... Now we're going to Arias! Säger jag.

 

- NO! She wont forgive me... Svarar Harry.

 

- Do something for her! Give her flower, write her a song, give her...


Harry kollar på oss och ler. Vi vet vad han tänker på...

 

 

 

 

 

Arias perspektiv:

 

 

Jag har legat i min säng i dagar. Dom ända gångerna jag klivigt ut var när jag måste duscha och på toa... Jag fattar inte vilken effekt Harry hade på mig. Jag är helt skadad efter honom.. En liten sten kastas på mitt fönster. Jag reser mig upp och kollar ut.

Jag ser Niall med en gitarr i sin hand och börjar spela på den. "fuck..." Harry kommer fram och börjar nynna. Jag klär på mig lite mer och går ut till honom...

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=l6SXwQwYlik (låtsas att den är lugnare och det är bara harry som sjunger...)

 

 

 

- Hello, Hello, I know It's been a while but baby, I got something that I really wanna let you to know yeah, something that I wanna let you know oh oh oh oh..

 

You say, you say to everybody that you hate me, Couldn't blame you cause I know I left you all alone yeah, I know that I left you all alo-o-o-o-one.

 

Yeah now I'm back at you door. You're lookin' at me unsure, I should've seen It before, You're all I think about BABY!

 

I was so stupid for letting you go, but I-I-I know you still the one! You might have moved on But girl you should know That I-I-I know you’re still the one! I know it’s sayin’ too mu-uch! But I will never give u-up! I was so stupid for letting you go But I-I-I know you’re still the one!

 

- But I-I-I know you're still.. The one, Säger Harry och ler.

 

- So you think what? That you can just come here and sing to me and everything will be okay? Frågar jag. Harry, get back to real life please...

 

- Aria!! Ropar Harry.

 

Jag stänger dörren innan han kan säga mer. Jag hör dom fortfarande prata från mitt rum..

 

- Wow.. That was drama! Säger Niall.

 

- No, but this Is! Säger Harry.

 

Jag hör killarna ropa hans namn så jag tittar ut ur fönstret. Snart skriker jag till av skräck när Harry är utanför mitt fönster.

 

- Harry are you stupid!? You can break your neck! Get In here! Säger jag och öppnar fönstret.

 

- Aria! I love you! I love you till the moon and more! I love you! Säger Harry. Cause I-I-I know, you're still the one.

 

- You're to much! Säger jag.

 

- To much and more! Svarar Harry och kysser mig.

 

Kyssen är nog den bästa vi någonsin haft. Han läppar pressar mot mina och våra tungor möts.

 

- I love you, Säger Harry.

 

- I love you too, Svarar jag. This Is A Song To Remember.

 

 

 

 

 

 

Sista kapitlet på A Song To Remember! Nu vill jag att alla mina läsare kommenterar! Kom igen! Det är sista kapitlet ju?


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards