lifefucksusall

Alla inlägg den 3 januari 2013

Av Emma Pettersson - 3 januari 2013 21:37

A Song To Remember

 

 

 

 

 

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det knackar på dörren. Jag kollar och ser att det är maten, jag pustar ut och öppnar.

 

- Here is you money, Thanks! Säger jag.

 

Han försvinner och jag tänker precis stänga dörren när jag ser en flock med fans springa mot mitt hus och en bil stanna utanför det. Jag stänger och ropar på Eleanor, hon springer ner och kollar ut genom fönstret.

 

- What should we do!? Frågar jag.

- Talk to them... Svarar hon och öppnar dörren...

 


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

Arias perspektiv:

 

 

 

- Hi my name is Rebecca Wise and I'm from The Voice! You must be Eleanor, Säger en ung tjej med en kamragubbe bakom sig.

 

Jag står bakom dörren. Eleanor är min bästa vän men det här är inte riktigt det bästa valet hon har gjort.

 

- Yes I am... Svarar El.

- Who's the girl behind the door? Frågar Rebecca som hon nu hette.

- Just a girl. Uhm can you just go please? Svarar Eleanor och stänger dörren.

 

Hon kollar på mig och himlar med ögonen.

 

- They're so annoying... Säger hon sen.

 

 

 

*Senare på kvällen*

 

 

- Can we see a movie? Frågar El.

- Yeah sure, Svarar jag.

- Let me see. What about The Notebook? Frågar hon på golvet framför filmerna.

- Nah.. Svarar jag och sätter mig i soffan.

- Okay not Harry's favorite movie.. Säger El och lägger ifrån sig den.

- Or maybe..? Säger jag.

 

Hon ler och stoppar i den.

 

- First, popcorn!

 

 

Hon går ut till köket. Jag känner min mobil vibrera i bakfickan, jag tar upp det och kollar.

"I'm bored, everyone is in bed and I'm not tired. Chat with me? :)" Det är från Harry.

Jag kollar på klockan, den är 21:34..

"Sure, Whats up :)??" Svarar jag.

Eleanor kommer in i rummet med popcornen och startar filmen. Hon är så inne i den efter ett tag så hon inte märker att jag sitter med telefonen. Harry och jag pratar på kik så det går fort för han att svara.

 

 

Harry: Nothing.. Truth or dare? :D

Jag: Haha, um.. Truth :)

Harry: Who's the cutest in the band? ;)

Jag: Maybe Niall? :) Truth or dare?

Harry: Dare :)

Jag: Send a picture of Louis with cream around his face!! ;D

Harry: Haha ok :D

 

 

Det tar en stund för honom att svara men tillslut så vibrerar det.

 

 

Harry: (picture)

Jag: HAHAHAHA oh gosh... xD

Harry: Do you like someone in the band? More than a friend..?

Jag: Maybe, I don't know...

 


Såklart kunde jag inte säga ja och att det var han... Jag är så inne i att skicka med Harry att jag inte märker att filmen är slut. Klockan är 23:22 och Eleanor har redan somnat.

 

 

Harry: Who??...

 


Jag ser att han har skickat det men jag kan inte trycka upp det för då ser han ju att jag har läst det men inte har svarat... Så jag raderar det, det är bäst att inte Harry får veta... I alla fall inte än, men när i såfall?? .....

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards