lifefucksusall

Direktlänk till inlägg 8 december 2012

Kapitel 6

Av Emma Pettersson - 8 december 2012 15:56

They Don't Know About Us

 

 

 

 

 

 

 

 

 

~Emmas perspektiv~

 

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=dGESwIFmOTA Lyssna medans ni läser...

 

 

Harry drar ifrån och kollar på mig. Hans ögon lyser klarare än förut och hans leende får mig att smälta.

 

- I like you. I've done it since day one, Säger Harry.

- But...

- Look me in the eyes and tell me that you don't feel anything for me, Säger han sen. Tell me that and I'll leave you alone.

- Um... I... I don't feel anything for you, Ljuger jag.

 

Allt jag ville var att säga sanningen att jag känner samma sak för honom. Men allt skulle bli fucked up? Han är min låtsas bror? Det går inte.

 

- You see, Säger jag.

- But you kissed me back? Frågar Harry besviket.

- I know. But even if i liked you, it would never work out. Svarar jag. You're my brother, kind of?

- So what? Frågar han sen.

 

Min mobil ringer, jag tar upp den och svarar.

 

- Hello... What!? No! What happened? Tårarna rinner ner från mina kinder.

 

Jag lägger på och springer ut. Harry springer efter mig.

 

- Emma what!? Please tell me! Säger han.

- Dad's in the hospital, he's in a koma! Skriker jag.

 

Harry kramar mig hårt.

 

 

 


* På sjukhuset *

 

 

Jag springer in i rummet. Pappa ligger i sängen med maskiner runt sig. Anne sitter bredvid och håller hans hand.

 

- Get out, Säger jag.

- Emma please? Svarar hon.

- GET OUT! GET OUT! GET OUT! Skriker jag.

 

Hon går ut. Jag sätter mig bredvid pappa.

 

- Please dad, Wake up! Wakie wakie! Säger jag och ruskar han arm. I love you dad! I LOVE YOU!

- Emma... Säger Harry bakom mig.

 

Jag springer ut ur rummet och ut från sjukhuset. Såklart följer Harry efter mig igen.

 

- Help me! I.. I can't.. I CAN'T BREATH! Skriker jag.

 

Han kysser mig. Bara i några sekunder blir allt bättre. I några sekunder glömmer jag allt... Han kramar mig hårt exakt som han inte kan släppa taget.

 

- We need to go back in, Viskar Harry i mitt öra.

 

Jag nickar och vi går in igen. Anne sitter i rummet igen.

 

- I'll go... Säger hon.

- No... Please stay, Säger jag.

 

Hon ler och jag sätter mig bredvid henne. Hon har gråtit? Hon bryr sig om pappa?

 

- How...? Frågar jag tyst.

 

Jag kan nästan inte få ut orden ur min mun.

 

- He got a heart attack.. It was kompicated... Svarar hon.

 

Harry sätter sig bredvid mig och tar armen runt mig.

 

- Close your eyes... Säger han.

- No.. Svarar jag.

- Close your eyes, Säger han mer bestämt.

 

Jag gör som han säger. Jag blundar och somnar direkt.

 
 
Tova

Tova

8 december 2012 19:43

Jätte bra!!! Tycker du ska skriva mer för min skull? Hehe ;)
Iaf skit bra!!!

http://www.a-normal-life.bloggplatsen.se

Emma Pettersson

8 december 2012 21:44

Tack!!
Hehe kommer imorgon ;)

 
Ingen bild

Ida

11 december 2012 17:35

Mmmmmeerrr

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Pettersson - 4 februari 2013 16:24

NY BLOGG JA0!                 Heey!! Min nya FF kommer vara på min nya blogg! DirectionNovellz.blogg.se ! Sorry if it's comlicated!! ...

Av Emma Pettersson - 3 februari 2013 15:23

Tävling avslutad!             Jag hade en tävling på BDB eller DW om huvudrollen till min nya Fanfic.. "Back Together" Vinnarna är: Casandra (Cassi) som blir tillsammans med Harry (huvudrollen nummer 1) Och Tova (Emily) som bl...

Av Emma Pettersson - 31 januari 2013 19:07

A Song To Remember                   ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Det sista jag hörde om Harry var att han och Taylor hade flyttat till något varmt la...

Av Emma Pettersson - 26 januari 2013 11:28

A Song To Remember                   ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- Jag tar upp mobilen och skickar ett sms till Harry. Jag kan inte fatta eller jo det...

Av Emma Pettersson - 20 januari 2013 22:01

A Song To Remember                   -------------------------------------------------------------------------------------------------------- Liam och Niall väljer att köra mig till flygplatsen. Jag har redan sagt hejdå till Lou...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards