lifefucksusall

Alla inlägg den 1 december 2012

Av Emma Pettersson - 1 december 2012 19:08

They Don't Know About Us

 

 

 

 

 

 


~Emmas perspektiv~ *Efter skolan*

 

 

Jag står vid mitt skåp och lägger in böckerna. Okej, första dagen var inte så dålig.. Jag tar min väska och går ut. Då kommer det någon bakom mig,

 

- Hey, is this yours? Frågar en söt kille med en mobil i handen.

- Hi, yeah thank you! Svarar jag lättande.

- Are you new? I haven't seen you around before? Frågar han och ler.

- Yes, I've.. I've just moved here, Svarar jag och tittar ner i backen sen upp på han igen.

- I can show you around. IF you have time!? Säger han och lutar sitt huvud på sned.

- Haha, We've just met and you already want to show me around? Should I be worried? Frågar jag.

- Haha no but I already like you... Svarar han.

 

Jag rodnar och nickar. Åh nej... Harry inkommande...

 

- Hi I'm Harry, who are you? Frågar han och lägger armarna i kors.

- I'm Zac, Svarar killen. (ändrade namn på killarna)

- Emma, we should go... Säger Harry.

- I can't, Zac were going to show me around, Säger jag.

- Oh really? Säger Harry och kollar på Zac.

- But.. But I can show you around another day? Säger Zac.

- Come on Emma, Säger Harry och drar med mig.

 

Jag går surt och sätter mig i hans bil. Vafan!? Han sätter sig och startar bilen. När vi är hemma går jag rakt till mitt rum och smäller igen dörren.

 

- Emma? Säger Anne utanför.

- GO! Säger jag.

 

Då går Harry rakt in och stänger dörren.

 

- Go! NOW! Skriker jag

- Come on? Don't be like that? Säger Harry och sätter sig bredvid mig.

- What was your problem? Why couldn't he show me around!? Frågar jag.

- I'm your "Brother"? Svarar Harry.

- NO YOU'RE NOT! Säger jag argt.

- But..? Wait, this morning I was and now I'm not? I don't get you? Säger Harry och ställer sig upp.

- JUST.... FUCK YOU! Säger jag.

- Oh I know you'd like that! Skrattar han och går ut.

 

ÅH JAG HATAR HONOM! Han är förfan för mycket! Då knackar det på igen...

 

- WHAT'S YOUR PROB... Säger jag och rycker upp dörren.

- Oh, should I come back? Frågar Zac.

- Fuck... I mean no! Sorry... Svarar jag...

Av Emma Pettersson - 1 december 2012 16:54

They Don't Know About Us

 

 

 

 

 

 

~Emmas perspektiv~ *Efter två veckor*

 

 

Jag sitter i köket och äter frukost, första dagen i en ny skola, Fuck me...

 

- Good morning honey! Säger pappa och håller upp kaffe i en kopp.

- Hi... Svarar jag.

 

Jag äter upp flingorna och ställer dom i diskhon.

 

- Good morning Emma, first day of school. Exciting isn't it? Frågar Anne.

- I should get dressed.. Svarar jag och går upp på mitt rum.

 

Ja, jag kanske fortfarande är sur... I alla fall.. Jag öppnar garderobsdörren och letar fram något snyggt. Jag tar fram ett par korta jeansshorts och en rosa tröja med texten "Wild Thing" på. Jag tar av mig pyamasbyxorna och tröjan, sen klär jag på mig shortsen.

 

- I can drive you to school if you like? Frågar Harry vid dörren.

 

Jag hade inte märkt att han hade stått där tillräckligt länge för att se...

 

- What the...!? GET OUT! Skriker jag och kastar kudden på honom.

- Haha come on? Is not like we're real siblings? Säger han och ler.

- What's wrong with you!? Frågar jag.

- Haha.. Do you want a ride or not? Svarar han med en annan fråga.

- FINE! Säger jag och klär på mig tröjan.

 

Vi går ner till hallen och ut till hans bil. Han låser upp den och vi sätter oss. Innan han startar den böjer han sig sakta fram mot mig.

 

- What are you... Säger jag och kollar ner på hans läppar.

 

Han ler och drar på mig bältet,

 

- Seatbelt... Säger han och blinkar med ena ögat.

 

Jag bitçhblickar han, han skrattar och börjar köra. När vi parkerar vid skolan och går in stirrar alla på Harry.

 

- Everyone stares... Säger jag.

- Let them, Svarar han.

 

Jag stannar vid mitt skåp.

 

- Keep going? Säger jag.

- Fine.. Svarar Harry. See you later!

 

Jag himlar med ögonen och tar ut grejorna från skåpet. Jag kollar på en lapp och kollar vilket klassrum jag ska ha. Fuck...

 

- Excuse me do you know we're... Säger jag till en kille.

- We're? Frågar han.

 

Hans ögon är bruna och lika hans hår.

 

- We're... *Host* We're the classroom 253 is? Svarar jag.

- Hehe you must be new? Frågar killen.

- Yeah.. Svarar jag och häver håret bakom örat.

- I can show you? I also have lesson there, Säger han.

- Umh...

- No he's not. Hi I'm Moa, Säger en tjej med svart hår. We go in the same class, not him.

 

Hon drar med mig upp för en trappa.

 

- That's Eric, he's nice but also a player... Säger hon.

- Okay? Svarar jag.

- Yeah, and here it is.. Classroom 253. Come on lets go in!

 

Jag följer med henne in till klass rummet...

Av Emma Pettersson - 1 december 2012 15:25

They Don't Know About Us

 

 

 

 

 

 

~Emmas perspektiv~

 

 

- Emma? Can you help me with this? Frågar Anne.

 

Jag kollar på henne argt. Det har gått 4 veckor, 4 veckor!? Och redan ska dom bo ihop? Jag höjer volymen på mobilen och går in på Twitter. Anne var annars som vilken medelåldrig kvinna som helst. Men efter mamma dog och pappa skaffa ny... Allt är för mycket!

 

- You're lazy, you know that? Säger Harry och drar ut en av mina hörlurare.

- Get a life! Svarar jag och stoppar in den igen.

 

Han ler och går iväg. Fan vad töntig han är! Jag ställer mig upp.och går in till det nya huset. Jag går upp för trappan och kollar runt på övervåningen. Mitt rum ligger länst ner i korridoren. Det är ett vitt stort rum, ganska fint.

 

- Nice! Säger Harry och kommer bakom mig.

- Can you just leave me alone!? Säger jag argt.

- There's so much hate in a so smal body, Säger han och drar sina fingrar löst genom mitt hår.

- Oh you're so gay!! Säger jag.

 

Han skrattar och går in i sitt rum. JAG HATAR DET HÄR!!! Jag sparkar till en låda och sätter mig ner på golvet. På lådan står det "Moms" jag kryper närmre lådan och kollar inuti. Det finns så många saker men en speciell sak hittar jag. En bild på mig och mamma när jag var 8. Jag får tårar i ögonen och kramar bilden.

 

- You were so young, Säger pappa bakom mig.

- What do you want? Frågar jag och torkar kinderna.

- Emma please. It's been 6 years? Don't you want me to be happy? Svarar pappa och sätter sig ner bredvid mig.

- Of course i want! Why would you even ask me that? Säger jag.

- I'm sorry, Säger pappa och lägger armen om mig. I know it's hard but can't you atleast try? Frågar pappa.

 

Jag säger inget så han reser sig upp.

 

- I hope you'd see that she's amazing... Säger han och går.

 

Jag lägger tillbaka alla saker och går ner för att hämta dom sista lådorna...

 

 

 

Sorry om det blev så kort men jag är lite upptagen idag, men det kanske kommer mer ikväll. :)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards