lifefucksusall

Direktlänk till inlägg 2 november 2012

kapitel 8

Av Emma Pettersson - 2 november 2012 18:05

A 1D and JB fanfic!

 

 

 

 

 

 

Justins perspektiv:

 

Jag står utanför Emmas dörr. Jag tvekar men knackar på. Dörren öppnas,

 

- Justin... Säger Harry.

- Är Emma här? Frågar jag.

- Mm.. Svarar Harry.

 

Jag går in och Emma kommer ut från köket.

 

- Justin?.. Just ja! Fan.. Jag är SÅ ledsen, Säger Emma.

- Hmm... Det gör inget, Säger jag.

- Jo! Men vi kan gå ut nu? Frågar Emma.

- Nu?? Frågar Harry.

- Ja? Du kan ju stanna här så kommer jag ikväll.

 

Jag kan inte låta bli att le,

 

- Okej det går bra, Säger jag.

- Bra! Svarar Emma.

 

~När vi går in till mitt hotellrum~

 

- Justin, jag är ledsen för jag glömde, Säger Emma.

- Det gör inget, Säger jag. Bara du är här nu. Förresten! Jag har skrivit en ny låt..

 

Emma sätter sig i soffan och jag kommer efter med min gitarr.

 

- Well let me tell you a story, About a girl and a boy. He fell in love with his best friend, When she's around, he feels nothing but joy. But she was already broken, and it made her blind, But she could never believe that love would ever treat her right.. Börjar jag.

 

Emma rynkar på pannan men lyssnar noga vidare.

 

- What's gonna make you fall in love, I know you got your wall wrapped all the way around your heart. Don't have to be scared at all, oh my love, But you can't fly unless you let ya, You can't fly unless you let yourself fall...

 

Emma ler osäkert.

 

- Den var otroligt bra, Säger hon och reser sig upp.

- Mm... Emma, jag måste berätta en sak..

 

Jag reser mig upp och biter mig i läppen. Jag gjorde slut med Selena för Emma.. Men hon gillar Harry.

 

- Emma, jag har varit kär i dig sen jag först såg dig.

- Justin...

 

Hon hinner inte säga mer innan jag kysser henne...(stort misstag) Såklart drar hon emot.

 

- Justin, jag gillar Harry... Säger hon.

- Så du kände inget när jag kysste dig? Frågar jag.

- Sanningen är.. Jag har varit kär i dig med. Men du hade Selena och jag fick nöja mig som vän, det får du också göra. Jag och Harry gillar varandra och han gör så jag ler bara jag tänker på honom....

- Okej, men Emma... Jag kommer aldrig sluta kämpa... Säger jag.

- Hejdå Justin..

 

Emma går....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Pettersson - 4 februari 2013 16:24

NY BLOGG JA0!                 Heey!! Min nya FF kommer vara på min nya blogg! DirectionNovellz.blogg.se ! Sorry if it's comlicated!! ...

Av Emma Pettersson - 3 februari 2013 15:23

Tävling avslutad!             Jag hade en tävling på BDB eller DW om huvudrollen till min nya Fanfic.. "Back Together" Vinnarna är: Casandra (Cassi) som blir tillsammans med Harry (huvudrollen nummer 1) Och Tova (Emily) som bl...

Av Emma Pettersson - 31 januari 2013 19:07

A Song To Remember                   ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Det sista jag hörde om Harry var att han och Taylor hade flyttat till något varmt la...

Av Emma Pettersson - 26 januari 2013 11:28

A Song To Remember                   ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- Jag tar upp mobilen och skickar ett sms till Harry. Jag kan inte fatta eller jo det...

Av Emma Pettersson - 20 januari 2013 22:01

A Song To Remember                   -------------------------------------------------------------------------------------------------------- Liam och Niall väljer att köra mig till flygplatsen. Jag har redan sagt hejdå till Lou...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards