lifefucksusall

Alla inlägg den 2 november 2012

Av Emma Pettersson - 2 november 2012 23:53

A 1D and JB fanfic!

 

 

 

 

 

 

Harrys perspektiv:

 

Jag sitter med Emmas dator framför mig och kollar på hennes foton. Hon är lika vacker på alla bilder.. Dörren öppnas och in kommer Emma,

 

- Hej, Säger jag.

- Hej.. Svarar Emma och hänger av sig jackan.

 

Hon går in och sätter sig i soffan.

 

- Så vad gjorde ni? Frågar jag och sätter mig bredvid henne.

- Vad.. Vad menar du!? Svarar Emma nervöst.

- Vad har hänt? Frågar jag.

- Inget?..

- Säker?

- Ja?

 

Jag ler även om jag vet att något har hänt..

 

 

Moas perspektiv:

 

- Hej Moa! Säger Louis och kommer in genom dörren.

- Halloj! Svarar jag.

- Hej! Säger Zayn och Liam som kommer strax efter.

- Hej! Säger jag.

 

Efter dom kommer Eleanor och Perrie!

 

- Hej, du är Nialls nya flickvän va? Säger Eleanor.

- Haha, ja tror det...? Svarar jag.

- Jag är i alla fall Eleanor och det här är Perrie.

- Mm jag vet det! Svarar jag.

 

Vi sätter oss i soffan och pratar. Niall lägger armen om mig och jag lutar mig mot honom.

 

- Så, ni är tillsammans? Frågar Louis.

- Ja, Svarar Niall samtidigt som han tar min hand.

- Naw, äntligen har Niall hittat sin prinsessa! Säger Louis med barnslig röst.

 

Alla skrattar. Då kommer dom sista personena, Emma och Harry.

 

- Så vad pratar vi om? Frågar Harry och sätter sig i soffan. Emma kommer efter och sätter sig bredvid.

- Att Niall har hittat sin prinsessa! Säger Zayn.

- Haha okej?

- Så, då träffas vi alla och våra flick... Börjar Zayn men slutar så fort som Liam går.

 

Jag går efter honom.

 

- Liam? ...

- Jag är ledsen... Säger han.

 

Jag sätter mig bredvid honom. Jag gråter inombords för honom och Danielle.

 

- Du, det finns miljontals tjejer där ute.. Såklart kommer du hitta en, Säger jag.

- Jag trodde Danielle var den rätta, och det är hon fortfarande... Säger Liam. Du.. Kan jag fråga dig om råd?

- Du, Liam. Jag är glad att du frågar men jag är den sämsta att ge kärleks råd. Allt jag kan säga är att, du kommer hitta det tjejen som kommer hålla livet ut. Det är bara att vänta.

 

Liam ler sorgset.

 

- Kom nu! Säger jag och räcker ut min hand.


Liam tar den och vi går ut till dom andra.

Av Emma Pettersson - 2 november 2012 18:05

A 1D and JB fanfic!

 

 

 

 

 

 

Justins perspektiv:

 

Jag står utanför Emmas dörr. Jag tvekar men knackar på. Dörren öppnas,

 

- Justin... Säger Harry.

- Är Emma här? Frågar jag.

- Mm.. Svarar Harry.

 

Jag går in och Emma kommer ut från köket.

 

- Justin?.. Just ja! Fan.. Jag är SÅ ledsen, Säger Emma.

- Hmm... Det gör inget, Säger jag.

- Jo! Men vi kan gå ut nu? Frågar Emma.

- Nu?? Frågar Harry.

- Ja? Du kan ju stanna här så kommer jag ikväll.

 

Jag kan inte låta bli att le,

 

- Okej det går bra, Säger jag.

- Bra! Svarar Emma.

 

~När vi går in till mitt hotellrum~

 

- Justin, jag är ledsen för jag glömde, Säger Emma.

- Det gör inget, Säger jag. Bara du är här nu. Förresten! Jag har skrivit en ny låt..

 

Emma sätter sig i soffan och jag kommer efter med min gitarr.

 

- Well let me tell you a story, About a girl and a boy. He fell in love with his best friend, When she's around, he feels nothing but joy. But she was already broken, and it made her blind, But she could never believe that love would ever treat her right.. Börjar jag.

 

Emma rynkar på pannan men lyssnar noga vidare.

 

- What's gonna make you fall in love, I know you got your wall wrapped all the way around your heart. Don't have to be scared at all, oh my love, But you can't fly unless you let ya, You can't fly unless you let yourself fall...

 

Emma ler osäkert.

 

- Den var otroligt bra, Säger hon och reser sig upp.

- Mm... Emma, jag måste berätta en sak..

 

Jag reser mig upp och biter mig i läppen. Jag gjorde slut med Selena för Emma.. Men hon gillar Harry.

 

- Emma, jag har varit kär i dig sen jag först såg dig.

- Justin...

 

Hon hinner inte säga mer innan jag kysser henne...(stort misstag) Såklart drar hon emot.

 

- Justin, jag gillar Harry... Säger hon.

- Så du kände inget när jag kysste dig? Frågar jag.

- Sanningen är.. Jag har varit kär i dig med. Men du hade Selena och jag fick nöja mig som vän, det får du också göra. Jag och Harry gillar varandra och han gör så jag ler bara jag tänker på honom....

- Okej, men Emma... Jag kommer aldrig sluta kämpa... Säger jag.

- Hejdå Justin..

 

Emma går....

Av Emma Pettersson - 2 november 2012 16:05

A 1D and JB fanfic!

 

 

 

 

 

 

Emmas perspektiv:

 

Jag vaknar nästa morgon med ett stort leende på läpparna. Harry kysste mig? Jag kollar på mobilen och har redan fått ett sms av Harry.

"Godmorgon sötnos, jag hade trevligt igår! Vill du ses på stan?" Jag svarar:

"Godmorgon! Jag med, okej gärna! :)" Jag kliver upp ur sängen och klär på mig. Snart kommer Moa efter...

 

- Jag ska sova hos Niall ikväll så du vet... Då får du lägenheten själv!

- Haha okej! Säger jag.

 

Jag skyndar på mig ytterkläderna och går ut. Jag kollar runt med ser inte Harry.

 

- Emma! Säger någon bakom mig, och jag vet att det är Harry.

- Hej! Säger jag.

 

Harry ger mig en kram. Han har på sig solglas ögon? Och hatt?

 

- Haha ska du på maserad eller? Frågar jag.

- Nej men jag vill inte att någon ska se mig, Svarar han.

- Med mig eller? Frågar jag.

- Ja.. Eller typ, Svarar Harry.

- Så du skäms över mig eller?

- NEJ! Men det är bäst att ingen vet vårat förhållande. Jag vill bara ditt bästa Emma.

- Förhållande? Frågar jag.

- Ja? Eller? Svarar Harry.

- Kom, vi går till mig... Säger jag och tar Harrys hand.

 

 

Moas perspektiv:

 

Vi är i Nialls hotellrum. Vi sitter i soffan och pratar,

 

- Så.. Gillar du någon? Frågar Niall och kollar ner i te muggen som han håller i.

- Ja typ... Du? Svarar jag.

- Ja... Säger Niall.

- Vem gillar du då? Frågar jag.

 

Niall kollar upp mot mig och lägger ifrån sig sin kopp och min. Han tar min hand och kollar rakt in i mina ögon, sen kysser han mig. Det blir en lång och mjuk kyss. Jag känner att han ler.

 

- Nu vet du nog svaret, Säger han.

- Nja, inte riktigt.. Säger jag och ler.

 

Niall lägger sig över mig. och kysser mig igen.

 

 

 

Sorry om det blev ett litet kapitel! Kommentera gärna!! :)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards