lifefucksusall

Alla inlägg den 1 november 2012

Av Emma Pettersson - 1 november 2012 23:01

A 1D and JB fanfic!

 

 

 

 

 

 

Justins perspektiv:

 

Emma kollar ner i golvet för att inte få ögonkontakt.

 

- Justin, vad gör du här? Frågar Harry.

- Öhm, Emma och jag är vänner så...?

- Ni? Okej..?

- Vad gör du här Harry? Frågar jag.

- Jag ska på dejt med Emma, Svarar Harry och lägger handen på Emmas midja för att visa det så tydligt som möjligt.

 

Det gör ont att höra det...

 

- Jag är ledsen Justin, men det här är verkligen inte ett bra tillfälle... Säger Emma.

- Okej.. Jag fattar, Svarar jag besviket.

- Men du kan väl vänta eller?... Åh jag menar inte.. Det är såå kul att se dig men.. Ja, Säger Emma.

 

Harry kollar på henne och rynkar pannan. Harry och jag har inte kommit så bra överräns på sista tiden...

 

- Men vi kan väl ses imorgon? Frågar Emma.

- Okej! Svarar jag och ler.

 

Harry kollar på mig argt... Vad är det med honom?

 

- Okej men vi ska nog gå nu... Säger Harry och tar Emmas hand.

- Hejdå Justin!

 

 

Harrys perspektiv:

 

Vi sitter på resturangen.. Emma pratar men jag hör inte utan bara nickar som svar. Allt jag kan tänka på är Justin och Emma. Justin sa att han gillade en av sina kompisar och har alltid gjort det efter Selena och han gjorde slut. Menade han Emma??

 

- Så, hur länge stannar ni i London? Frågar Emma.

- Umm... En vecka till eller något. Sen ska vi till Irland och hälsa på Nialls föräldrar, Svarar jag.

- Okej, vad kul? Säger Emma.

- Umm, Emma.. Gillar du Justin? Frågar jag.

- Hur menar du? Svarar Emma.

- Gillar du Justin mer än en vän? Frågar jag igen.

- Um... Varför frågar du?

- Varför svarar du inte på frågan?

- Men om jag gör det eller inte angår väl inte dig? Om jag hade gillat honom skulle jag väl inte varit här? Harry, sluta prata om honom nu... Säger Emma med en små arg röst.

- Okej...

- Bra, Säger Emma.

- Men du gillar honom inte då? Frågar jag, Jag kan inte låta bli att slänga ut mig det...

- Nej nu räcker det, säger Emma och går från bordet och ut från resturangen.

 

Jag kommer springandes efter,

 

- Emma jag är ledsen! Jag borde inte ha frågat! Ropar jag.

- Sanningen är att jag vet inte hur jag känner, men jag vet hur jag känner för dig! Svarar Emma.

 

Jag kramar om henne hårt. Hon kollar upp mot mig, hennes blåa ögon lyser lika starkt som kristaller. Hon kollar på mina läppar och biter sina. Jag kan inte stå emot längre! Jag lägger handen på hennes ansikte och kysser henne!

Av Emma Pettersson - 1 november 2012 21:17

A 1D and JB fanfic!

 

 

 

 

 

 

Harrys perspektiv:

 

Jag tittar på min mobil. Klockan är 9 på morgon. Ska jag ringa henne? Allt blev så dumt i går... Jag får ett sms, det är från Elle. (Kom inte på ett annat namn xD)

"Så du vill göra slut? Varför? :(" Jag svarar...

"Det är komplicerat! Men du förtjänar någon bättre! :(<3" Jag slår upp Emmas nummer och ringer.

 

- Hallå? Säger hon med en trött morgon röst.

- Hej det är Harry, Oj förlåt väckte jag dig? Frågar jag.

- Ja, men jag skulle ändå upp nu.. Svarar hon.

- Okej, har du funderat på... Ja du vet, Säger jag och hoppas på ett ja.

- Ja det har jag och visst det skulle vara kul, Svarar hon.

- Okej vad bra! Ska jag ringa dig ikväll eller?

- Ja gör det, Säger hon. Måste gå, hejdå Harry.

 

 

Moas perspektiv:

 

- Vad gör du? Frågar jag och vaknar till.

- Öhm, Harry ringde.. Vi ska på dejt!! Säger Emma och hoppar upp och ner i sängen.

- Me too... Svarar jag.

- Va? Med vem?... NIALL!? Säger Emma.

- Aa... Säger jag.

- Varför är du inte lika glad som mig? Du är ett FAN av One Direction? Frågar Emma.

- JAG ÄR TRÖTT! KLOCKAN ÄR NIO, VAD FAN TROR DU ATT JAG SKA HOPPA UPP OCH NER I SÄNGEN!???? Skriker jag.

- Ja chilla! Säger Emma.

 

 

Emmas perspektiv:

 

 

~En halv timme innan dejten börjar~

 

Moa har redna åkt med Niall. Jag är ensam i lägenheten och väntar på Harry. Då plingar det på dörren. Jag springer fort dit och öppna. Men det är inte den jag förväntar mig...

 

- Justin, vad gör du här? Frågar jag.

- Jag hörde att du var i London? Svarar han.

- Det är inte rätt tillfälle nu, Säger jag.

- Okej? Säger han.

 

Jag och Justin har varit kompisar i 1 år.. Vi träffades i en butik och har sedan varit kompisar? Ovärkligt jag vet, kan inte tro det själv... Snart kommer Harry uppför trappen.

 

- Justin?

- Harry?

- Emma!?

Av Emma Pettersson - 1 november 2012 16:35

A 1D and JB fanfic!

 

 

 

 

Emmas perspektiv:

 

Jag har tagit på mig en klänning jag och Moa nyss köpt. Den är svart och vit. Jag står framför en kroppspegel och tittar på hur jag ser ut.

 

- Sluta snegla på dig själv! Du är ursnygg! Säger Moa.

- Tycker du? Svarar jag.

- Ja, och Harry kommer tycka det med! 

 

Jag rodnar och tar på mig skorna. Den här kvällen kommer bli grymt kul. Det vet både jag och Moa.

 

~Efter konserten~ (Sorry om jag hoppar)

 

Jag och Moa ska precis gå ut, då kommer Paul.

 

- Killarna frågar om ni skulle vilja träffas vid hotellet? Sorry om dom inte kommer och säger det själv men det är ju fans här.

- Okej, Säger både jag och Moa.

 

Vi får följa med Paul upp till hotellrummet. Vi knackar på och Liam öppnar.

 

- Hej! Kom in! Säger han och aktar sig.

- Hej! Svarar jag.

- Ni kom! Säger Louis och kramar oss båda.

- Haha ja det gjorde vi! Svarar Moa.

- Hej, Säger Harry och ler.

- Hej, svarar jag.

- Vad fin du är, Säger Harry och kollar ner i golvet.

- Du med, Svarar jag.

 

Jag känner att jag rodnar. Vi sätter oss i soffan. 

 

- Ska vi kolla på film? Frågar Louis. 

- Okej! Svarar jag och Moa.

- Vilken film? Frågar Niall.

- Välj ni, Svarar Moa. 

- Då blir det Friends with benefits! Säger Louis.

 

Alla tycker att det blir bra och dom sätter igång filmen. 

 

 

Nialls perspektiv:

 

Moa sitter bredvid mig. Jag tänker lägga armen om henne men jag tvekar varje gång. Tänk om hon tycker att jag går för fort fram? Vi har ju nyss träffats? Hon kanske inte ens känner lika?.. Skärp dig Niall! Jag lägger armen försiktigt om henne, hon flyttar sig närmre och lägger sitt huvud på min axel. Hon kollar upp på mig och ler. 

 

 

Harrys perspektiv:

 

Emma har sitt huvud på min axel. Jag tittar på Niall och Moa, dom har likadant. Liam, Louis och Zayn sitter foreveralone... :) Jag tror jag börjar gilla Emma... Men jag får inte.. Jag dejtar redan en annan. Men jag känner något speciellt för Emma.

 

Emmas perspektiv:

 

~Efter filmen~

 

- Klockan börjar bli sent, säger Zayn.

- Mm, Svarar alla.

- Vi kanske borde gå hem? Frågar Moa.

- Okej, Svarar jag.

 

Zayn, Louis och Liam går, någon annan stans....

 

- Öhm.. Emma, vill du gå ut någon gång? Frågar Harry.

- Harry... Börjar jag och drar med honom en bit bort. Dejtar inte du? Frågar jag.

- Jo.. Nej.. Fan! Asså jag vill inte att du ska tro att jag är den killen som lever upp till sina rykten... Säger Harry.

- Okej? Säger jag.

- Jag ska sluta träffa tjejen jag dejtar, och om du ändå inte vill gå ut med mig så är det ditt val.

Säger Harry.

- Du kanske borde få mitt nummer? Ifall att? Säger jag och tar upp en penna och skriver mitt nummer på hans arm.

 

Sen går jag och Moa.

Av Emma Pettersson - 1 november 2012 12:42

A 1D and JB fanfic!

 

 

 

 

 

 

Emmas perspektiv:

 

 

Alla är tysta i några minuter tills en av killarna lättar upp luften.

 

- Okej, I alla fall... Jag heter Louis. Det här är Liam, Zayn, Niall och Harry.

- Ja, jag heter då Emma men det sa Moa redan...

- Så har ni någon gång varit på våra konserter? Frågar Niall.

- Nej, men vi kommer! Svarar Moa. Jag fick nyss tag i biljetter på andra raden!

- Kommer du också? Frågar Harry och ler.

- Visst, Svarar jag.

 

Snart är vi nere på marken och killarna får skynda sig i väg.

 

- Såg du hur Harry log mot dig hela tiden!? Frågar Moa.

- Nej? Och han dejtar ändå så... Svarar jag.

- Undra vem... Säger Moa och letar en taxi.

 

Snart är vi hemma och Moa hann handla lite på vägen.

 

- Så vad vill du äta? Frågar hon.

- Välj du! Svarar jag från mitt rum.

- Då får det bli pyttipanna!

 

Jag kommer ut från mitt rum, klädd i mysbyxor.

 

- När sa du att vi skulle på konserten? Frågar jag.

- Imorgon kväll! Svarar Moa.

- Okej, vi kanske ska ut och shoppa nya kläder? Frågar jag.

- Vadå varför ska vi?... Du tycker om någon av dom!! VEM!? Säger Moa.

- Jag gillar inte.. Eller asså jag menar att dom är söt.. Harry är söt.. Men inte gillar jag honom eh... Svarar jag.

- DU GILLAR HARRY! Säger Moa och ler.

- Eh.. nej? Eller kanske... Svarar jag.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards